Ordinea de zi a ședinței Consiliului de conducere al ANACEC din 01.03.2022
1. Examinarea subiectelor privind evaluarea/atestarea cadrelor științifice și științifico-didactice.
1.1. Formarea Consiliilor științifice specializate de susținere a tezelor de doctor
- Cu privire la formarea Consiliilor științifice specializate de susținere a tezelor de doctor habilitat;
- Cu privire la formarea Consiliilor științifice specializate de susținere a tezelor de doctor;
- Cu privire la respingerea demersurilor de formare a Consiliilor științifice specializate de susținere a tezelor de doctor.
1.2. Conferirea/confirmarea titlurilor științifice de doctor habilitat și doctor:
- Cu privire la conferirea titlurilor științifice de doctor habilitat (aprobate de organizațiile din domeniile cercetării și inovării);
- Cu privire la confirmarea titlurilor științifice de doctor (conferite de organizațiile din domeniile cercetării și inovării);
- Cu privire la confirmarea titlurilor științifice de doctor (conferite de consiliile științifice specializate);
- Cu privire la respingerea deciziei de conferire a titlului științific de doctor conferit de organizația din domeniile cercetării și inovării.
1.3. Confirmarea titlurilor științifico-didactice:
- Cu privire la confirmarea titlurilor științifico-didactice de profesor universitar;
- Cu privire la respingerea deciziei organizației de a conferi titlul științifico-didactic de profesor universitar;
- Cu privire la confirmarea titlurilor științifico-didactice de conferențiar universitar.
1.4. Aprobarea calității de conducător de doctorat:
- Cu privire la aprobarea calității de conducător de doctorat.
- Cu privire la respingerea demersurilor de aprobare a calității de conducător de doctorat
1.5. Recunoașterea și echivalarea actelor de înaltă calificare obținute în străinătate.
1.6. Aprobarea seminarelor științifice de profil.
1.7. Examinarea contestației depuse privind respingerea confirmării deciziei de conferire a titlului științific de doctor.
1.8. Completarea Registrului experților ANACEC în domeniile cercetării și inovării.
1.9. Aprobarea Regulamentului privind publicațiile științifice, științifico-metodice, didactice și alte lucrări acceptate în procesul de evaluare a cercetării și inovării
2. Examinarea rezultatelor evaluării externe în vederea acreditării instituțiilor din învățământul general.
- Instituția Publică Liceul Teoretic „A. Pușkin”, or. Căușeni;
- Liceul Teoretic „S.P. Economov”, s. Etulia, r. Vulcănești, UTA Găgăuzia;
- Instituția Publică Liceul Teoretic cu Profil de Arte „Grigore Grigoriu” din s. Cîrnățeni, r. Căușeni;
- Instituția Publică Instituție de Învățământ Liceul Teoretic „M. Sadoveanu”, s Fîrlădeni, r. Căușeni;
- Liceul Teoretic „Grigore Vieru”, or. Briceni.
3. Examinarea rezultatelor evaluării externe în vederea acreditării programelor de studii superioare de master.
- Administrația publică a colectivităților locale, domeniul general de studiu 040 Științe administrative, master de profesionalizare, 120 credite ECTS, forma de învățământ cu frecvență prestat de I.P. Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul.
- Politici și servicii publice, domeniul general de studiu 040 Științe administrative, master de profesionalizare, 120 credite ECTS, forma de învățământ cu frecvență prestat de I.P. Universitatea de Stat din Moldova.
- Relații publice și publicitate, domeniul general de studiu 032 Jurnalism și informare, master de profesionalizare, 120 credite ECTS, forma de învățământ cu frecvență prestat de I.P. Universitatea de Stat din Moldova.
- Managementul administrației publice, domeniul general de studiu 040 Științe Administrative, master de profesionalizare, 120 credite ECTS, forma de învățământ cu frecvență prestat de I.P. Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți.
- Management în administrația publică, domeniul general de studiu 040 Științe Administrative, master de profesionalizare, 120 credite ECTS, formele de învățământ cu frecvență și cu frecvență redusă prestat de I.P. Academia de Studii Economice din Moldova.
4. Examinarea contestației depusă de Instituția Publică Universitatea de Stat „Grigore Țamblac” din Taraclia la deciziile Consiliului de conducere cu privire la neacreditarea programelor de studii superioare de licență.
- 0114.12 Muzică, domeniul general de studiu 011 Științe ale educației, 180 credite ECTS, forma de învățământ cu frecvență;
- 0113.1 Pedagogie în învățământul primar, domeniul general de studiu 011 Științe ale educației, 180 credite ECTS, forma de învățământ cu frecvență.
5. Examinarea contestației depusă de SC „MICROSIF-AUTO” SRL la deciziile Consiliului de conducere cu privire la neacreditarea programelor de formare continuă:
- Perfecționarea profesională a cadrelor didactice din cadrul unităților de instruire a personalului din domeniul transportului rutier (Profesor de siguranță rutieră) (150 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Conducător auto transport mărfuri în trafic național/ internațional (40 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Manager transport rutier persoane (90 ore), forma de organizare cu frecvență,
- Manager transport rutier mărfuri (90 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Manager pentru activitatea de inspecție tehnică periodică a vehiculelor rutiere (90 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Manager pentru activitatea atelierului de autoservice (90 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Manager transport rutier responsabil pentru desfășurarea activității de autogară (60 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Expert pentru activitatea de inspecție tehnică periodică a vehiculelor rutiere (90 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Expert pentru lucrările de montare, reparare și/sau verificare a tahografelor și/sau limitatoarelor de viteză (90 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Expert de examinare a autocarului privind corespunderea acestuia cerințelor stipulate în Acordul INTERBUS (28 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Expert CEMT de certificare a vehiculelor rutiere pentru transporturi de mărfuri (90 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Expert ADR de certificare a vehiculelor rutiere pentru transportul de mărfuri periculoase (90 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Conducător auto transport călători în regim de taxi (16 ore), forma de organizare cu frecvență;
- Conducător auto transport persoane în trafic național/ internațional (60 ore), forma de organizare cu frecvență;
- ADR conducător auto pentru transportul de mărfuri periculoase (60 ore), forma de organizare cu frecvență.
6. Inițierea procedurii de evaluare externă și constituirea comisiilor de evaluare externă în vederea autorizării de funcționare provizorie/ acreditării programelor de formare continuă.
7. Inițierea concursului pentru selectarea unui membru al Comisiei de profil în învățământul profesional profesionale continue.
Diverse.
Discutarea modificărilor (HG nr. 79 din 16.02.2022, publicat: 18.02.2022 în MO Nr. 45-52 art. 110) din Metodologia de evaluare externă a calității în vederea autorizării de funcționare provizorie și acreditării programelor de studii și a instituțiilor de învățământ profesional tehnic, superior și de formare continuă - vezi AICI