- ANACEC
- Cooperation
- Press
- Experts
- Contacts
Domeniu de activitate: Educaţie
Funcţia publică vacantă: Autoritate ale administraţiei publice centrale
Denumire funcţie publică vacantă/Subdiviziune: Inspector principal, Secția Evaluare Învățământ Primar și Gimnazial
Data-limită de depunere a documentelor: 12.04.2024
Unități disponibile: 1
Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului:
Promovarea și evaluarea implementării politicii de stat în domeniul educației, asigurarea managementului calității și realizarea evaluării externe în învățământul primar și gimnazial.
Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:
1) Realizarea de sarcini de complexitate înaltă în domeniul executării activităților de control și inspectare a procesului de implementare a actelor normative;
2) Participarea la elaborarea actelor normative necesare realizării funcției de asigurare a calității în învățământul primar;
3) Organizarea și participarea la procesul de evaluare a modului de realizare a Curriculumului național pentru învățământ primar;
4) Organizarea și participarea la procesul de evaluare a calității instituțiilor de învățământ primar;
5) Realizarea procesului de evaluare a activității cadrelor de conducere ale instituțiilor de învățământ primar;
6) Participarea la formarea evaluatorilor cooptați pentru evaluarea externă a instituțiilor de învățământ primar.
Tip de angajare: perioadă nedeterminată
Condiţiile de participare la concurs
Cerinţe specifice pentru participare la concurs:
- studii superioare cu profil pedagogic;
- grad didactic/managerial;
- experiență didactică și de conducere în sistemul de învățământ de cel puțin 1 ani;
- cunoaşte şi înţelege structura sistemului educaţional din Republica Moldova;
- cunoaşte cadrul normativ general şi în domeniu, strategiile şi politicile educaţionale care se referă la perspectivele de dezvoltare a învățământului primar;
- posedă cunoştinţe de operare PC – Pachetul Microsoft Office.
Documente ce urmează a fi prezentate
Modalitatea de depunere a documentelor
Salariul pe funcție: de la 8890 lei
Bibliografia concursului
Acte normative în domeniul administrației publice:
Legea nr. 158 – XVI din 4 iulie 2008 Cu privire la funcția publică şi statutul funcţionarului public;
Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 Cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.
Acte normative în domeniul de specialitate:
Codul Educației nr. 152 din 17.07.2014;
Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 201 din 28.02.2018 cu privire la organizarea și funcționarea Agenţiei Naţionale de Asigurare a Calităţii în Educație şi Cercetare;
Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 114 din 07.03.2023 Cu privire la aprobarea Strategiei de dezvoltare „Educația 2030” și a Programului de implementare a acesteia pentru anii 2023-2025;
Regulamentul-tip de organizare și funcționare a instituțiilor de învățământ primar și secundar, ciclul I și II, aprobat prin ordinul ME nr. 235 din 25 martie 2016;
Standardele de calitate pentru instituțiile de învățământ primar și secundar general din perspectiva școlii prietenoase copilului aprobate prin ordinul ME nr. 970 din 11.10.2013;
Standardele de competență profesională ale cadrelor didactice din învățământul general, aprobate prin ordinul MECC nr. 1124 din 20.07.2018;
Standardele de competență profesională ale cadrelor de conducere din învățământul general, aprobate prin ordinul MECC nr. 1124 din 20.07.2018;
Metodologia de evaluare a instituțiilor de învățământ general, aprobată prin ordinul MECC nr. 581 din 23.06.2020;
Metodologia de evaluare a cadrelor de conducere din învățământul general, aprobată prin ordinul MECC nr.1099 din 30.08.2023;
Plan-cadru pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, anul de studii 2023-2024, aprobat prin ordinul MECC nr. 200 din 28.02.2023;
Regulamentul privind evaluarea și notarea rezultatelor învățării, promovarea și absolvirea în învățământul primar și secundar, aprobat prin ordinul MECC nr. 70 din 30.01.2020;
Regulamentul de atestare a cadrelor de conducere din învățământul general și profesional tehnic, aprobat prin ordinul MEC nr.1100 din 30.08.2023;
Nomenclatorul tipurilor de documentație școlară și rapoarte în învățământul general, aprobat prin ordinul MECC nr. 1467 din 12.11.2019;
Cadrul de referinţă al curriculumului naţional, aprobat prin ordinul MECC nr. 432 din
29.05.2017;
Regulamentul-cadru cu privire la funcționarea Consiliului de administrație al instituției de învățământ general, aprobat prin ordinul MECC nr. 269 din 09.03.2020.
Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare şi de primirea documentelor:
Parascovia Rudei
Telefon: 022 78 38 57.